tirsdag 8. september 2009

Carlsen & Kasparov, Kasparov & Karpov

Jeg er ikke den som blogger stort om nyheter innen sjakkverdenen. Ikke fordi jeg ikke syns det er viktig. Det er bare på en måte nok av dem som gjør det, og jeg prøver på noe annet, dog vet jeg ikke hva. Uansett: dette fortjener en liten oppmerksomhet. Kort sagt: Kasparov trener Magnus ut 2010, og alle hjerter gleder seg. Mer om det her.

Siden jeg likevel er i det hjørnet kan jeg også minne om at Kasparov og Karpov møtes igjen 21-24 september i Valencia. Mer om det her.

Jeg hentet lenkene mine her hos Bergens Schakklub, og der er det mye annet snacks for de som liker å følge med.

Godt. Det var den første av de få, (og korte), nyhetsoppdateringene som kommer fra meg. Enjoy! :)

I usually don't blog about news of the chess world. Not because I don't find it important, but because a lot of people already do it. I'm trying to view chess from a different angle, though not sure which one. This, however, came to my attention, and I feel it deserves some space. In short: Kasparov will train Carlsen throughout 2010, a cooperation that has already lasted six months. Oh joy! More about this here.

While I'm at it, let me remind you that Karpov and Kasparov meet again in September, in Valencia. More about this here.

I got the links from Bergens schakklub, where you will find more exciting news about chess. (In Norwegian that is)

Good. This was the first of very few, (and short), news about chess from me.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar